Autoproblemen

Dag 3:

Het zat ons vandaag niet mee, het begon al met de wekker van de telefoon. Die ging af om kwart over acht, en wat we ook deden we kregen hem niet uit, alle knopjes geprobeerd maar zonder resultaat. Mijn man zei: "ik zet dat rotding gewoon uit". Dat was geen goed idee, want er zat een tijdelijke simkaart in waarvan we de pincode en de puckcode niet wisten, die lagen nog thuis. Gelukkig wist ik wel ongeveer waar, maar bellen kon dus niet. Wat moesten we doen, een email sturen? Maar wie zit er ’s morgens om half negen achter de computer en leest ook alle mails die binnen komen: Mijn collega S!

We stuurden onze oudste dochter een email waarin we ons probleem uitlegden, en daarna S een email met het verzoek onze dochter te bellen dat ze haar mail moest lezen. Maar het was net of de duvel er mee speelde want S, die anders gelijk op alle mails reageert, liet niets van zich horen, en dus ook onze dochter niet. Weet je wat zeiden we tegen elkaar, beneden staat een telefoon dan bellen we daar mee. Maar die telefoon werkt alleen op een telefoonkaart en die hadden we ook niet. Wat nu? We vroegen aan de receptioniste of we met haar telefoon mochten bellen, en dat mocht gelukkig. We wisten dat bij onze oudste zoon en schoondochter de festiviteiten van onze kleindochter 's verjaardag al vroeg waren begonnen, dus dat leek ons de beste keus. Daarom een verzoek aan hem ( EN NATUURLIJK FELICITATIES) om zijn zus te bellen.

Eerst maar eens ontbijten en dan zien we wel weer. Gelukkig toen we terug kwamen was er een mail van beide dames. Iedereen was inmiddels in lichte paniek, maar onze dochter vond gelukkig al snel, op mijn aanwijzingen, de pin- en puckcode. Gelukkig, wij konden weer bellen met de oude simkaart.  Lang leve de laptop en wifi verbinding. Het toeval wilde dat mijn nieuwe abonnement ook vandaag omgezet zou worden maar wanneer?

Ondertussen moesten we de ANWB ook nog bellen omdat de motor van de auto heel vreemd deed. Hij schudde dat het een lieve lust was en dat leek ons niet goed.  De ANWB leek het ook niet verstandig om er mee door te rijden en er zou een hulpdienst worden gestuurd. Om 12 uur was die ter plaatse en nam de auto en ons allebei mee naar de garage. Alle Fransen spreken alleen maar Frans. Dat klinkt logisch maar dat is erg vervelend, alhoewel ik mij aardig kan redden met de gewone gangbare zaken was dit wel even anders, want technische woorden heb ik op school niet geleerd. Er werd eerst lunchpauze genomen van 12.00 tot 13.45 uur. En zolang gebeurde er niets. Sterker nog we werden naar buiten gestuurd waar het behoorlijk regende. Gelukkig hadden we een paraplu, maar er was niets leuks in de buurt, dus wij probeerden hun lunchpauze te verstoren met de vraag of we naar binnen mochten. Dat mocht. En toen begon het lange wachten. De mecanicien moest eerst een diagnose stellen en dan werd er een plan van aanpak gemaakt, die met ons besproken zou worden, via de ANWB. Wij steeds op onze mobiele telefoon kijken of het abonnement al was omgezet, maar dat gebeurde natuurlijk net op het moment dat de ANWB contact met ons op zou nemen. Gelukkig kon de auto worden gerepareerd, want de bobines moesten vervangen worden. Dus wij blij en zagen ons al weer op weg gaan, maar nee hij deed nog steeds raar. De monteur ging een onderdeel ophalen en bleef vervolgens anderhalf uur weg. Hij had wel 2 doosjes bij zich, maar vertelde ons dat het stuk pas morgen kwam. Volgens ons wilde hij gewoon naar huis. Ondertussen hadden we nog geen contact gehad met de ANWB. Toen dat uiteindelijk wel lukte, werd ons verteld dat zij alleen over het vervoer gaan en de rest moesten we zelf regelen, via onze verzekering.

De garagemevrouw (patron) was erg aardig en heeft voor ons een kamer besproken in het hotel waar we afgelopen nacht ook hebben gelogeerd en een taxi besteld die ons daar voor € 18,60 naar het hotel bracht.

Gelukkig krijgen we deze hotelnacht, de taxikosten en de telefoonkosten van de reisverzekering  vergoed. Nu maar hopen dat de garagerekening meevalt anders zijn we zo weer thuis. (grapje)

Morgen om douze heurs, a la midi is onze auto rijklaar werd ons beloofd dus wordt vervolgd.