Italië Porlezza

Gap - Porlezza 380 km

Afgelopen nacht waren we in het IBIS hotel in Gap, vlakbij de Italiaanse grens. Dit hotel is wat luxer dan de ETAP en we hebben dan ook heerlijk geslapen. Na een uitgebreid ontbijt gingen we weer op pad. De parkeergarage gaf dit keer geen problemen. We kochten nog even voor het laatst brood bij de Boulanger. We hadden een lange reis voor de boeg want we moesten helemaal naar het Pianomeer, waar de camping ligt. Het eerste stuk reden we door de Alpen. Wat is het hier mooi, je zou er haast emotioneel van worden. Heel indrukwekkend.

In Italië moesten we het allemaal zelf uitzoeken want ons navigatiesysteem heeft helemaal niets in Italië. (fabrieksfoutje?) En dat betekende dus dat ik de navigator was. Vraag het mijn kinderen maar, hier ben ik niet heel goed in. Maar geloof het of niet, het ging zonder problemen. Wij zijn in Italië tot aan Como wel over de tolwegen gegaan en dat kostte ons € 27,30.

Wij vinden het niet leuk om over de tolwegen te rijden want je ziet helemaal niets. Bovendien regende het behoorlijk onderweg.  Tegen 17.00 uur arriveerden we bij de camping  Ranocchio, waar we heel gastvrij werden onthaald. De eigenaar van de camping, Agaath, spreekt werkelijk vloeiend alle talen: Duits, Nederlands, Engels en natuurlijk Italiaans. Ze zei:"Je lijkt sprekend op je zus! "(die komt daar al jaren). Ze bracht ons naar onze mobilhome en wees ons waar we de supermarkt konden vinden voor het avondeten. Dat viel nog niet mee want ze hebben hier natuurlijk heel andere producten als in Nederland en de winkel was immens groot. Maar natuurlijk hebben we alle ingrediënten gevonden om macaroni van te maken en dat was heel erg lekker.

Na het eten hebben we de omgeving verkend. Het is hier geweldig mooi en er heerst hier een serene rust. We gaan nu even een lekker weekje bijkomen.